A především z tohoto důvodu si začali občané všech států USA pořizovat zbraně. Toto smýšlení bylo navíc potvrzeno prezidentem Donaldem Trumpem, který prodejny zbraní a střeliva prohlásil za tzv. kritické, tedy obchody, které během krize a uzavírky mohou zůstat otevřeny.
Nechat otevřené obchody se zbraněmi je spíše doporučením. Konečné rozhodnutí o otevření obchodů se zbraněmi je na guvernérech jednotlivých států. Jedná se ovšem o jasný vzkaz svým obyvatelům. Lidé ze strachu z rabování kupují zbraně ve velkém. Před těmito obchody se stojí dlouhé fronty. Jeden z největších amerických pobchodů se zbraněmi Ammo.com, zaznamenal během února téměř o 300% větší tržby než loni ve stejném období.
Kromě zbraní a potravin navíc mizí z pultů i další artikl – toaletní papír. Stejný problém se vyskytl například i ve Francii, Itálii a Kanadě. V Austrálii nedostatek toaletního papíru částečně vyřešily místní noviny, které nechávaly na konci svých výtisků několik prázdných stran.
Situaci s toaletním papírem ovšem elegantně využili pro svou reklamu i někteří prodejci zbraní v USA. Obchod Dragonmans vyhlásil akci, kdy při koupi střelné zbraně zákazník dostane roli toaletního papíru. Cenově nezajímavá nabídka, ovšem jako vtipná reklama je to geniální. Nedostatek toaletního papíru způsobil i negativní reakce. V Hongkongu totiž místní ozbrojený gang vykradl supermarket a ukradl více než 600 rolí toaletního papíru.
Možnosti zabezpečení objektů a nemovitostí #4 – Bezpečnostní audit